Mengatur semua operasi stor dan memperuntukkan tanggungjawab kepada pekerja. Menyelia dan membimbing pekerja ke arah prestasi maksimum. Menyediakan dan mengawal kedai yang bertujuan untuk mencapai kecekapan minimum.
Tugas termasuk menyelia operasi harian, perkhidmatan pelanggan, jadual kerja kakitangan, juruwang, penyelenggaraan dan operasi pentadbiran. Pengurus juga dijangka membimbing pekerja untuk mencari cara baharu untuk menjana pendapatan dan meningkatkan kepuasan pelanggan.
Menangani pertanyaan dan aduan pelanggan. mengawasi harga dan kawalan stok. memaksimumkan keuntungan dan menetapkan/memenuhi sasaran jualan, termasuk memotivasikan kakitangan untuk berbuat demikian.
Menguruskan kerja-kerja retailing termasuk memastikan stok sentiasa mencukupi dan menguruskan penambahan stok dan pengedaran stok
Bekerjasama dengan pasukan pemasaran untuk membangunkan jualan
Melatih semua pekerja baru dengan memperkenalkan semua SOP syarikat di kedai
Memikirkan langkah-langkah yang boleh diambil didalam meningkatkan jualan serta mencadangkan strategi didalam meningkatkan produktiviti kedai
Qualifications, experience
Mempunyai diploma atau ijazah didalam bidang Pentadbiran Perniagaan atau bidang berkaitan
Berpengetahuan didalam bidang jualan dan pemasaran
Mempunyai pengalaman didalam pengendalian stok dan inventory
Generic & Functional Skills / competencies
Kemahiran kepimpinan adalah salah satu kemahiran pengurusan kedai yang paling penting
Critical thinker dan problem-solving skills
Mempunyai kemahiran komunikasi interpersonal yang baik
Mempunyai etika kerja yang tinggi didalam memajukan syarikat