Retail Outlet Management Manager

Mengatur semua operasi stor dan memperuntukkan tanggungjawab kepada pekerja. Menyelia dan membimbing pekerja ke arah prestasi maksimum. Menyediakan dan mengawal kedai yang bertujuan untuk mencapai kecekapan minimum.    

  • Tugas termasuk menyelia operasi harian, perkhidmatan pelanggan, jadual kerja kakitangan, juruwang, penyelenggaraan dan operasi pentadbiran. Pengurus juga dijangka membimbing pekerja untuk mencari cara baharu untuk menjana pendapatan dan meningkatkan kepuasan pelanggan.

  • Menangani pertanyaan dan aduan pelanggan. mengawasi harga dan kawalan stok. memaksimumkan keuntungan dan menetapkan/memenuhi sasaran jualan, termasuk memotivasikan kakitangan untuk berbuat demikian.

  • Menguruskan kerja-kerja retailing termasuk memastikan stok sentiasa mencukupi dan menguruskan penambahan stok dan pengedaran stok

  • Bekerjasama dengan pasukan pemasaran untuk membangunkan jualan

  • Melatih semua pekerja baru dengan memperkenalkan semua SOP syarikat di kedai

  • Memikirkan langkah-langkah yang boleh diambil didalam meningkatkan jualan serta mencadangkan strategi didalam meningkatkan produktiviti kedai

 



Qualifications, experience

  • Mempunyai diploma atau ijazah didalam bidang Pentadbiran Perniagaan atau bidang berkaitan

  • Berpengetahuan didalam bidang jualan dan pemasaran

  • Mempunyai pengalaman didalam pengendalian stok dan inventory

Generic & Functional Skills / competencies

  • Kemahiran kepimpinan adalah salah satu kemahiran pengurusan kedai yang paling penting

  • Critical thinker dan problem-solving skills

  • Mempunyai kemahiran komunikasi interpersonal yang baik

  • Mempunyai etika kerja yang tinggi didalam memajukan syarikat

 

Apply Job Application